PROSESS (Hva)
-
Vurdere omorganisering av ressursene på enheten.
-
Avtale møter med utgangspunkt i arbeidsløypa.
ANSVARLIG (Hvem)
-
Kontaktlærer/pedagogisk leder kobler på spesialpedagogisk koordinator/rektor/styrer i mer aktive roller.
-
Spesialpedagogisk koordinator /rektor/styrer vurderer eventuelle behov for videre veiledning og utredning.
DOKUMENTASJON (Hvordan)
-
Spesialpedagogisk koordinator/rektor/styrer (eller den som gis fullmakt på enheten) skriver rapport etter utredning, med konklusjon og forslag til tiltak som gjøres kjent for foresatte.
-
Dersom barnet nå har en positiv utvikling: Da fortsettes det avtalte arbeidet. Faste rutiner innføres slik at barnet fortsetter med den positive utviklingen. Det utarbeides en avtale om videre oppfølging. Ansvaret for den videre oppfølgingen er kontaktlærer/pedagogisk leder. Skriftlige evalueringer som underskrives av alle involverte parter (barn, foresatt og ansvarlige voksne på enheten)
-
Dersom barnet ikke har en positiv utvikling: Spesialpedagogisk koordinator /ped.leder/kontaktlærer utarbeider en plan for tilpasset opplæring.
-
Vurder sammen med barn og foresatte utviklingen i saken, hva har fungert og hva har ikke fungert? Hvilke endringer har skjedd? Hvilke muligheter finnes nå? Offentlige og private tiltak? Saken tas opp i arbeidsløypemøte.
-
Vurdere fase 4